USA 2018 dag 9: Orlando

31 juli 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Als we 's ochtends vroeg wakker zijn, nuttigen we eerst een ontbijtje. Daarna duiken de kids gelijk in het zwembad, want ja 's ochtends vroeg in Orlando is het al zeker warm genoeg om te zwemmen. Maar ook al zou dat niet zo zijn, de temperatuur van het water in het zwembad zou hoe dan ook aangenaam genoeg zijn. Ik sluit me aan bij dat voorbeeld en plens lekker mee. Judith vergezelt ons langs de kant van het zwembad met een boek. We hebben besloten om vandaag maar naar de Florida Mall te gaan. Dit wilden de dames sowieso een keertje doen en de weersvoorspelling is dusdanig dat het geen slecht idee is om ergens veilig en droog binnen te zijn.

Na de zwempartij vertrekken we dus richting Florida Mall. Daar aangekomen parkeren we voor een Super Forever 21 winkel en dus moet Lotte daar absoluut naar binnen. Lang verhaal kort makende komen we na lange tijd buiten met een flinke tas vol met kleren voor Lotte. Femke wilde een spijkerjasje dat ze had gevonden maar uiteraard zul je zien dat ze die niet in haar maat hadden. Niet getreurd, nog maar 237 winkel in de Mall te gaan!

Florada mall carlos bakeshop1In de Mall gaan we richting voedselafdeling, waar onder andere een gebakswinkel ligt van ene Carlos die ook een programma heeft op de zender 24 Kitchen, Carlos Bake Shop. Daar moet dus een stuk gebak wordt geproefd en dat gebeurt dan ook. Alle dames zijn voorzien van een machtig stuk taart en ik ga op zoek naar iets anders te eten. Er liggen daar een twintigtal verschillende eettentjes en ik kom uit bij een tentje waar ze Hong Kong Style Wonton Noodle Soup hebben. Een lekker soepje kan er altijd in. Net zoals de stukken taart blijkt de soep ook gericht op de amerikaanse maag, want ik krijg die enorme bak van zijn lang zal ze leven niet weg. Wel lekker maar veel te veel. Als ik worstel met min soep, gaat Judith even wat parfummetjes scoren voor een aantal kennissen aan het thuisfront. Ze zijn hier een stukje goedkoper dan in Nederland en dus nemen we ze graag voor hun mee.

Florida mall carlos bakeshop2Na de buikjes weer rond te hebben gegeten vervolgen we onze toch door de mall. We komen onder andere langs een standje dat "Dragon's Breath" verkoopt. Judith wilde dat winkeltje sowieso bezoeken maar ze staan ook met een standje in het gangpad. Dragon's Breath zijn bolletjes die bevroren worden vloeibare stikstof. Als je deze bolletjes dan in je mond stopt, dan lijkt het alsof je rook uitblaast. Dus vandaar de naam Dragon's Breath. Grappig genoeg zie ik een klein stukje verder op een tv dat een moeder een rechtzaak aanspant tegen Dragon's Breath. Haar kind heeft haar mond bevroren of zoiets met deze balletjes. Leuk idee dus maar je krijgt gelijk een rechtzaak aan je broek. Only in america! Overigens was het me al opgevallen hoe ontzettend veel reclame langs de autowegen wordt gemaakt voor letseladvocaten. Zeker 50% van alle reclameborden heeft betrekking op advocaten die maar al te graag iedereen ter wereld voor het gerecht willen dagen om ze eens flink uit te melken. Toppunt zijn de borden waarop een tevreden amerikaan zegt "Dan got me $300.000 dollar". Geld verdienen doe je niet door te werken, maar door iemand anders aan te klagen.

dan got me

Als we zo'n beetje klaar zijn met shoppen worden we overrast door een stevige onweersbui. Dat was die bui die reeds voorspelt was en waarom we niet naar Universal waren gegaan. De bui kwam echter een paar uur later dan voorspeld en dus hadden we achteraf gezien best naar Universal kunnen zijn gegaan. Het lijkt erop dat zich elke dag hetzelfde patroon afspeelt. De hele dag bloedheet en rond 17:00 ongeveer een fikse onweersbui. We schuilen als laatste winkel die het dichtsbij de auto ligt en dat is weer die Forever 21 winkel. Omdat we toch moeten wachten totdat het wat minder hard gaat regenen, zoeken we met zijn allen voor een jasje voor Femke. Weliswaar vinden we geen spijkerjasje dat ze eigenlijk wilde hebben maar wordt het uiteindelijk en ander jasje dat ze leuk vindt. Ik ben het geshop echter helemaal beu en ga door de stromende regen de auto halen en pik daarna de dames voor de winkel op. Inladen en wegwezen.

Als we bijna terug zijn, gaan we nog even langs Freshfields Farm, een winkeltje met verse groenen, fruit en vlees. Je zou het bijna niet verwachten tussen alle fastfood ketens en grootverpakkingen van ongezond voedsel, maar het is dus wel mogelijk om in amerika gezond eten te vinden. We kopen wat groente en verse burgers en op naar huis. Het te eigenlijk te regenachtig om de barbecue aan te steken maar we gaan het toch proberen, ware het niet dat we geen lucifers blijken te hebben. Dan maar in de pan. Het komt toch allemaal goed en na het avondeten doen we eerst de afwas. Ja we moeten ouderwets afwassen, want in het huis staat helaas geen afwasmachine. Terug naar de middeleeuwen! Of naar de camping!

Na de marteling van het met de hand moeten afwassen, kijken we nog een filmpje en daarna gaan we nu echt op tijd naar bed. Morgen vroeg uit de veren, want we willen op tijd richting Universal zodat we de grote meute enigszins voor kunnen blijven. Of dat gaat lukken? Dat zien we morgen wel weer.