USA 2018 dag 8: Orlando

30 juli 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Omdat we vandaag niets bijzonders op het programma hebben staan, slapen we eerst rustig uit. Dan even een ontbijtje doen in ons huisje en dan maar eens bedenken wat we vandaag dan wel gaan doen. Op zijn minst moeten we nog wat boodschappen doen, zodat we 's avonds eten kunnen maken. Want elke avond buiten de deur eten gaat uiteindelijk ook in de papier lopen he.

Orlando zwembadVoordat we naar de winkel gaan, gaan we eerst met zijn allen zwemmen in het zwembad dat in de tuin ligt. Het water is lekker warm. Dat is niet verwonderlijk, want in Florida wordt het eigenlijk nooit koud en dus koelt het water dus ook nooit af. Het is dus geen overbodige luxe om een zwembad te hebben in Orlando, want het is elke dag bloedje heet. Overigens lijkt het in florida wel zo te zijn dat alles wat op zijn minst vier muren heeft, tot een vriescel te verkoelen. In elke ruimte die we nog zijn tegen gekomen in deze staat (en buiten, Bahama's bv) wordt elke binnenruimte gekoeld. En dan niet een beetje koel maar gewoon koud. Je hebt nauwelijks een koelkast nodig, de airco regelt dat wel. Gelukkig zijn onze gastheren van ons huis wat milieubewuster en hebben zij de airco's in het huis niet afgesteld op standje "koelcel".

Na het zwemmen gaan we dan op pad voor de boodschappen. Lotte wil sowieso graag naar de Target winkel, want daar hebben ze ook "Back to school" spullen. Aangezien ze daar bijna alles hebben, inclusief een complete supermarkt afdeling, gaan we daar naartoe en met een beetje mazzel kunnen we daar in een keer alles kopen dat we nodig hebben. In de Target winkel aangekomen gaan we los. De meiden vliegen gelijk op de "Back to school" afdeling, Judith snuffelt gewoon wat rond en ik loop doelloos rond om de tijd om te krijgen. Ze hebben inderdaad echt veel maar ja, een nieuwe barbecue kunnen we toch niet meenemen in het vliegtuig en dus bespaar ik me  de moeite om naar dat soort dingen te kijken en wacht rustig af totdat de dames hebben wat ze moeten hebben. Ruime tijd later is het dan zo ver en we kunnen etenswaren kopen. Ook dat duurt wel even, want in amerika hebben ze allemaal andere producten als wij in nederland en dat blijkt allemaal toch erg interessant te zjin. Weer een ruime tijd later is het dan zover en zijn we echt compleet. Het enige dat we nog missen in vlees om op de barbecue te gooien maar aangezien de dames toch hun zinnen hebben gezet op pizza vanavond, kan dat ook best nog een dag wachten.

Thuis aangekomen is het toch al behoorlijk laat geworden en kunnen we gelijk aan het avondeten. Shoppen kan best lang duren als je dat met drie vrouwen gaat doen! De pizza's gaan de oven in en even later schuiven we ze naar binnen. 's Avonds gaan we plannen maken voor de rest van ons verblijf. Donderdag gaan we al naar Discovery Cove om o.a. te gaan zwemmen met dolfijnen. Gezien het weer gaan we waarschijnlijk vrijdag zwemmen bij Aquatica en voor de rest willen we nog een of meerdere pretparken doen. Het wordt een keuze maken tussen Universal en Disney. Beide hebben meerdere parken en die kun je geen van allen in een dag afraffelen. Universal heeft twee pretparken en een zwempark. Dat laatste hoeft voor ons niet zo, want we hebben al kaartjes voor Aquatica, het zwempark van Seaworld. Disney blijkt echt te schandalig duur (lees: 200 dollar p.p. en hoger) en dus houden we het op Universal. We kiezen ervoor om beide parken aan te gaan doen op twee verschillende dagen en de kosten ervan zijn dan nog lager dan Disney.

Nu we dat geregeld hebben, kijken we nog wat tv en is het alweer bijna bedtijd. Als we naar Universal gaan moeten we sowieso vroeg op. Echter besluiten we op het laatste moment toch om NIET morgen naar Universal te gaan maar dat uit te stellen. Enerzijds vanwege de weersvoorspellingen (er is vroeg onweer voorspeld) en anderzijds loop ik nog steeds rond met het gevoel alsof ik op een schip loopt. Ik hoop dat mijn evenwichtsorgaan snel door heeft dat ik me op het vasteland bevindt en niet meer op zee. Hoe dan ook hoeven we dan morgen niet zo vroeg op. Wat we dan wel gaan doen, zien we morgenvroeg wel weer.