USA: Dag 1

30 april 2016 - San Francisco, California, Verenigde Staten

Vertrek vanaf Schiphol naar San Francisco. 10.5 uur vliegtijd. Onderweg prima verzorgd door de KLM met 2 maaltijden en voldoende drankjes. Aankomst om 11:30 lokale tijd in SF en 18 graden. Lotte was haar telefoon vergeten en ging met Judith terug op zoek, niet wetende dat Ron de telefoon had meegenomen. Al met al liepen Lotte/Judith Femke/Ron mis en hebben we 15 minuten naar elkaar gezocht. Gevolg: een enorme wachtrij bij customs.

Na anderhalf uur eindelijk door customs heen en bagage stond vrijwel als laatste eenzaam en alleen op ons te wachten. Daarna hebben we gepoogd een 3 dagen abonnement voor de BART te bemachtigen maar blijkbaar bestaan die niet (meer). Uiteindelijk besloten om een Uber te bestellen. Na 5 minuten stond de eerste niet-native amerikaan met zijn auto voor de deur. Snel ingeladen en vertrokken richting het Parc 55 hotel. Tijdens de rit met handen en voeten proberen te communiceren met onze chauffeur maar zijn engels was gek genoeg minder op niveau dat ons engels. De stuurmanskunsten waren wel naar tevredenheid en 30 minuten later konden we inchecken in ons hotel.

De kamer was nog niet gereed en dus hebben we de eerste verkenning van SF in gang gezet. Een beetje rond gelopen in de buurt van Powel Street, Union Square bezocht en een broodje bij Subway gescoord. Daarna weer terug naar het hotel en met ons hele hebben en houden op onze hotelkamer gearriveerd. Even een beetje uitrusten en vervolgens op naar Chinatown. Tijdens de route naar Chinatown kwamen we tussen alle hoge gebouwen een sporthoekje tegen. Tennisbaan, basketbalveld en speeltuintje op een plek waar niemand hem zou verwachten. Gek genoeg zijn de SF-naren redelijk sportief ondanks het gebrek aan ruimte. Gearriveerd in chinatown een paar winkeltjes bezocht en wat souveniers in de vorm van kleding voor de dames lichter gemaakt. Daarna hongerig en moe terug richting hotel. Even snel een iets minder dan gezonde maaltijd bij Burgerking naar binnen gewerkt en toen snel naar bed voor de broodnodige nachtrust, eindelijk..

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade