USA 2018 dag 13: Orlando

4 augustus 2018 - Orlando, Florida, Verenigde Staten

Vandaag gaan we naar Aquatica. Dat is een water pretpark met allemaal zwembaden en glijbanen. Aquatica is ook onderdeel van Seaworld en doordat we naar Discovery Cove zijn gegaan mogen we 14 dagen lang zo vaak als we willen naar o.a. Aquatica, maar ook Seaworld zelf en Bush Gardens. Maar zoals gezegd staat vandaag Aquatica op het programma.

We doen het vandaag wat rustiger aan. Aquatica is niet een pretpark a la Universal waar je zoveel mogelijk dingen wilt zien en doen, maar gewoon relax een beetje zwemmen en een paar glijbanen pakken. We slapen dus wat langer uit vandaag, eten rustig een ontbijtje en halverwege de ochtend rijden we dan richting Aquatica. Het is een half uurtje rijden maar als we er bijna zijn en de snelweg willen afdraaien, zien we hoe ontzettend druk het is. Het duurt al iets van 15-20 minuten om uberhaupt de snelweg af te komen. Daarna moeten we nog een paar honderd meter rijden en de parkeerplaats op en dan zijn we er. Net voordat we de parkeerplaats op willen rijden komt Judith tot de ontdekking dat we de kaartjes zijn vergeten mee te nemen. Ja we hebben wel kaartjes mee genomen maar dat zijn de kaartje van Universal en niet van Aquatica. Oeps! Er zit niets anders op dan maar weer terug te rijden om de kaartjes op te gaan pikken. Echter bedenk ik me dat het wel eens een absurd drukken dag kon zijn in Aquatica. Het is immers zaterdag. Dus ik stel voor om in plaats van Aquatica nogmaals naar Seaworld te gaan, want daar hadden we toch nog niet alles gezien en gedaan.

In ons huisje check ik nog was reviews en tips op o.a. tripadvisor.com en daar lees van anderen die veelal ook in het weekend zijn gegaan, dat op deze dagen Aquatica meer een martelgang dan een plezierig dagje uit is. Als je dan toch op een dag in het weekend wil gaan, dan moet je zorgen dat je voor openingstijd (9:00 uur) voor de hekken staat te wachten en dan als een razende Roeland zoveel mogelijk glijbanen moet gaan doen. Vanaf een uurtje of 11:00 is het dan vaak al zo druk dat je meer dan een uur wachttijd hebt bij de glijbanen, bij het eten maar ook duurt het verlaten van het park aan het einde van de dag al snel een tot twee uur! Ja daaag, dat gaan wij zeker niet doen en dus staat de keuze om nogmaals naar Seaworld te gaan vast.

's Middags rijden we dus weer naar Seaworld en als we langs Aquatica rijden zien we dat het nog steeds druk is richting dat park. Snel er langs af en door naar Seaworld, wat een paar honderd meter verderop ligt. Omdat we toch al het meeste hebben gedaan, kunnen we lekker rustig rond lopen. We kijken eerst bij de dolphin nursery en zien hoe dat jonge dolfijnen worden getraind voor het echte werk. Daarna gaan we naar een show met honden, katten, varkens, eenden en zelfs ratten. Het betreft allemaal dieren die afkomstig zijn uit opvangcentra door het hele land en zijn gescout door Seaworld. Hun boodschap is dan ook dat mocht je een huisdier willen aanschaffen, kijk dan eerst rond in bij asiels.

seaworld dolphins seaworld animal show

De volgende show die we gaan meepikken zijn de zeeleeuwen, e.a. special guests. Maar aangezien we nog wat tijd hebben alvorens de shop begint, shopt Judith nog even een paar kerstballen en kijken we nog een keer rond bij de haaien, want daar gingen we de vorige wat snel voorbij. En ja, het verzamelen van kerstballen op elke vakantie die we maken is echt wel aan te merken als een serieuze verslaving! Uiteindelijk belanden we toch bij de zeeleeuwen show. De speciale gasten zijn een otter en een heuse walrus van een kilootje of 600 schat ik. Allemachtig wat een beest. Tijdens de voorstelling nemen ze met name zichzelf (Seaworld) op de hak en wordt een meisje uit het publiek gehaald om toch wel een beetje te kakken worden gezet (op een leuke manier). Sja, had je maar niet een Mickey Mouse hoedje moeten op zetten tijdens een bezoekje aan Seaworld, zo wordt haar aan het einde uitgelegd.

seaworld sea lions seaworld walrus

Met al deze shows, gaat de tijd er al weer snel door heen en begeven we ons richting uitgang. Omdat mijn schoenen nagenoeg helemaal lek zijn inmiddels, besluiten we nog even snel nieuwe schoenen voor mij te gaan scoren. Al zal blijken dat shoppen onder alle omstandigheden betekent dat de dames ook wat moeten scoren. Hoe dan ook rijden we met een fikse omweg weer naar de Florida Mall. De omweg was een trip down-town waar ook een Footlocker winkel lag, maar deze bleek niet of nauwelijks wat voor mannen te hebben. Hoe dan ook toch een mooie gelegenheid om ook even door down-town Orlando te sjezen. Eenmaal aangekomen bij de Florida Mall gaan we naar Footlocker en scoren we een paar Vanz schoenen voor mij en Femke koopt van het geld dat ze van opa Jan heeft gekregen ook een paar schoenen. Daarnaast nog een mysterieus derde paar schoenen, maar daarover meer over een aantal dagen!

ihopNa afloop moeten we nog even wat eten en dat gaan we doen bij IHop. IHop is een pannekoekentent waar je gelukkig naast pannekoeken ook nog iets anders kunt eten. Alle drie de dames bestellen dus een stapeltje pancakes, die geen een van de drie in de verste verte op krijgt. We zitten tenslotte nog steeds in amerika en amerikaanse porties, sja.... Ik eet mijn bordje met de Spicey Chicken Ranch Sandwich wel netjes op en voldaan keren we huiswaarts. Vroeg onder de dekens, want morgen staat Universal Adventure Island op het programma.